علائم و نشانه هایی که نباید نادید گرفت (مقاله اول)


توجه داشته باشید علائم و نشانه هایی از بیماری مهم هستند مانند - از دست دادن بی دلیل وزن ، یا احساس فلاش زدن نور بطور ناگهانی- و در صورت مشاهده اینگونه علائم سریعا به پزشک خود مراجعه کنید.


علائم و نشانه هایی که نباید نادید گرفت (مقاله اول)

علائم مهم بیماری ها

درد قفسه سینه، از بین رفتن ناگهانی قدرت بینایی و گفتار و درد شدید شکم به مراقبت فوری پزشکی نیاز دارد - اما در مورد علائم و نشانه های ضعیف تر چطور؟ اطلاعات داشتن در مورد این علائم و زمان مراجعه به پزشک بعنوان اطلاعات عمومی برای هر شخصی ضروریست.

1. کاهش وزن بدون دلیل

از دست دادن وزن بدون تلاش ممکن است یک رویا به نظر برسد، اما در واقع می تواند یک مشکل سلامتی را نشان دهد. اگر چاق نیستید و بیش از 10 پوند (4.5 کیلوگرم) یا بیشتر از 5 درصد از وزن خود را از دست داده اید، طی شش تا 12 ماه گذشته، با دکتر خود مشورت کنید.

کاهش وزن غیر قابل توضیح می تواند ناشی از شرایط مختلف - از جمله تیروئید بیش از حد فعال (هیپرتیروئیدیسم)، دیابت، افسردگی، بیماری کبد، سرطان یا اختلالاتی است که باعث اختلال در جذب مواد مغذی (اختلالات مالاریا) می شود.

2. تب پایدار یا بالا

تب، لزوما علت زنگ خطر نیست. به نظر می رسد که تب به عنوان یک نقش کلیدی در مبارزه با عفونت نقش داشته باشد. تب پایدار می تواند یک عفونت پنهانی را نشان دهد که می تواند هر چیزی از عفونت ادراری تا سل باشد. در بعضی موارد، بیماری های سرطانی (بدخیم) - مانند لنفوم - باعث تب و طولانی مدت یا مداوم می شود، همچنین ممکن است بعضی از داروها عامل آن باشند.

اگر دمای بدن شما 103 فصلی (39.4 درجه سانتیگراد) یا بالاتر باشد و یا تب بیش از سه روز دارید، با پزشک خود تماس بگیرید.

3. تنگی نفس

تنگی تنفس می تواند یک مشکل بهداشتی پایدار باشد. تمرینات شدید، دماهای شدید، اضافه وزن زیاد و ارتفاع بالا می تواند باعث تنگی نفس شود. در خارج از این نمونه ها، تنگی نفس احتمالا نشانه ای از یک مشکل پزشکی است. اگر دچار تنگی نفس ناشناخته ای هستید، به ویژه اگر به طور ناگهانی رخ می دهد و شدید است، به مراقبت های پزشکی اورژانسی مراجعه کنید.

علل تنگی تنفس ممکن است شامل بیماری مزمن انسدادی ریه، برونشیت، آسم، پنومونی، لخته شدن خون در ریه (آمبولی ریوی) و سایر مشکلات قلب و ریه باشد. تنفس دشوار می تواند با یک حمله ترسناک رخ دهد - یک ناگهانی اضطراب شدید که موجب واکنش شدید فیزیکی می شود زمانی که هیچ خطر واقعی یا علت ظاهری وجود ندارد.

 

 

بازگشت به لیست