پیشگیری از سرطان (مقاله دوم)


پیشگیری از سرطان در دستان خوتان است ، از امروز شروع کنید . پاداش خود را به اندازه ی یک عمر سالم زیستن دریافت می کنید.


پیشگیری از سرطان (مقاله دوم)

زنان دارای رژیم غذایی مکمل های مدیترانه ای که حاوی روغن زیتون بکر به همراه مخلوط آجیل ها باشند، ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهند. رژیم غذایی مدیترانه بیشتر روی غذاهای گیاهی مانند میوه ها و سبزیجات، دانه های جامد، حبوبات و آجیل تمرکز دارد. افرادی که رژیم مدیترانه را دنبال می کنند، به جای گوشت قرمز، چربی های سالم مانند روغن زیتون  و روغن ماهی را بیش از کره و گوشت قرمز استفاده می کنند.

3. مراقب سلامتی خود در مقابل نور خورشید باشید.

  • سرطان پوست یکی از رایج ترین انواع سرطان است و یکی از انواع قابل پیشگیری آن نیز است. این نکات را امتحان کنید:
  • اجتناب از آفتاب تند ظهر. از ساعات 10 صبح تا 4 صبح ، زمانی که اشعه خورشید قوی تر است، از نور خورشید دور بمانید.
  • تا آنجا که ممکن است خارج از منزل در سایه قرار بگیرید. بخصوص در فصل تابستان،همچنین عینک آفتابی و کلاه آفتابی مناسب نیز کمک می کنند.
  •  انتخاب رنگ های روشن یا تاریک که منعکس کننده اشعه ماوراء بنفش بیشتر نسبت به لباس های رنگی متناسبتر است.
  • وقتی در خارج از منزل هستید، مقدار زیادی از کرم های ضد آفتاب را استفاده کنید و اغلب آن را تجدید کنید..
  • بدن خود را ایمنی بخشید

4. پیشگیری از سرطان شامل حفاظت از عفونتهای ویروسی خاص است. در مورد ایمن سازی با پزشک خود صحبت کنید:

  • هپاتیت B می تواند خطر ابتلا به سرطان کبد را افزایش دهد. واکسن هپاتیت B برای بزرگسالان بالقوه خطرناک توصیه می شود مانند بزرگسالانی که از نظر جنسی فعال هستند اما در رابطه با بیش از یک شخص هستند، افراد مبتلا به عفونت های منتقله از راه جنسی، مصرف کنندگان مواد مخدر داخل وریدی، و مراقبت های بهداشتی یا عمومی یا مسئولان ایمنی بیمارستان ها که ممکن است در معرض آلودگی به خون یا مایعات بدن باشند.
  • ویروس پاپیلومای انسانی (HPV). HPV یک ویروس است که می تواند منجر به سرطان دهانه رحم و دیگر سرطان ها و نیز سرطان های سلول سنگفرشی سر و گردن گردد. واکسن HPV برای دختران و پسران 11 تا 12 ساله توصیه می شود.

5. مراقبت های پزشکی منظم دریافت کنید

خودآزمایی های منظم و عکس برداری  برای تست انواع مختلف سرطان ها - مانند سرطان پوست، روده بزرگ، دهانه رحم و پستان - می تواند شانس کشف زودتر ابتلا به سرطان را افزایش دهد، به طوری که درمان احتمالا موفقیت آمیز باشد. در مورد بهترین برنامه غربالگری سرطان برای خودتان از پزشک خود سوال کنید.

 

 

بازگشت به لیست