عادات بد دندانی


عادت های مضری در مورد استفاده نابجا از دندان ها وجود دارد که موجب آسیب های جدی مانند پوسیدگی دندان می شود. با شناخت کافی از این عادات به سلامت دهان و دندان خود کمک کنیم.


عادات بد دندانی

عادت بد دندانی: استفاده از آبنبات های سرفه

آبنبات سرفه ممکن است گلودرد را کاهش دهد، اما بسیاری از آنها می توانند مشکلات دندان را بدتر کنند. آبنبات سرفه دارای مقدار زیادی قند است. مکیدن روی آنها دندان های شما را غرق در شکر میکند.

با دهان پر از شکر، باکتری ها گسترش می یابند. همانطور ممکن است، شانس شما را برای  پوسیدگی دندان و بیماری لثه نیز افزایش می یابد.

به جای خوردن آبنبات های معمول سرفه، گزینه های بدون شکر آنها را انتخاب کنید.

عادت بد دندانی: باز کردن در بسته بندی با دندان

دندان ها برای خوردن و لبخند زدن هستند! هر گونه استفاده دیگر می تواند ناسالم باشد دندان های شما چاقو نیستند و قیچی هم نیستند.

اگر چه ممکن است در کوتاه مدت مناسب باشد، باز کردن بسته های سس سیب زمینی، بسته های بیسکوییت یا چیپس، یا حتی کلاهک های بطری با دندان هایتان می تواند دندان ها را به تراشه یا شکستگی تبدیل کند. برای صرفه جویی در دندان ها، به جای ابزارهای مناسب برای انجام چنین وظایفی دست پیدا کنید.

عادت بد دندانی: استفاده از نوشیدنی های ورزشی

این ممکن است سالم تر از سودا باشد، اما نوشیدنی های ورزشی بسیاری از مشکلات مشابه را به همراه دارد. هر دو حاوی مقدار زیادی قند و اسیدها هستند، به علاوه قند، باکتری های تولید کننده اسید را در دهان شما گسترش می دهد و باعث پوسیدگی دندان می شود. برای جلوگیری از پوسیدگی و فرسایش مینای دندان، به جای آن، تازه کردن، بدون کالری و بدون چربی را انتخاب کنید.

عادت بد دندانی: چیپس سیب زمینی

تنقلات نشاسته ای به راحتی می شکنند و به راحتی به دندانها میچسبند، ایجاد یک محیط مناسب برای پلاک باکتریایی برای ایجاد و تخریب. بلافاصله پس از خوردن اسنک، خود را برای نخ دندان کشیدن و و مسواک زدن برای حفظ سطح پلاک پایین آماده کنید.

عادت بد دندانی: تخمه شکستن

شکستن تخمه بصورت مداوم در طول روز به این معنی است که بقایای مواد غذایی و پلاک روی دندانهایتان برای مدت زمان زیادی قرار می گیرند. اگر شما نیاز به میان وعده میان وعده دارید، در نظر بگیرید که غذاهای پاک کننده را تهیه کنید که باعث ایجاد پلاک می شوند. چند گزینه بهتر وجود دارد

  • سیب
  • هویج
  • کرفس

عادت بد دندانی: جویدن مداد

ما اغلب ناخودآگاه در مداد جوش می دهیم یا وقتی که تمرکز می کنیم، اشیاء را می چسبانیم. این فشار زیادی روی دندان ها ایجاد می کند که در طول زمان می تواند دندان ها را تراشه یا شکستگی کند.

اگر این عادت عصبی شماست، جایگزین سالمتری را امتحان کنید. آدامس بدون قند با قابلیت شستشو یا اسکراب دندانها می تواند آسیب دندان را از بین ببرد و همچنین تولید بزاق را تحریک می کند و به درمان دندان ها کمک می کند.

 

بازگشت به لیست