مشکلات پوستی در بزرگسالان


برخی از شرایط پوستی ممکن است جزئی، موقت و به راحتی درمان شوند - در حالی که دیگران می توانند بسیار جدی و حتی مرگبار باشند. برای دیدن علائم و نشانه های شایع ترین اختلالات پوستی، به یادگیری آنها بپردازید و یاد بگیرید چگونه آنها را شناسایی کنید.


مشکلات پوستی در بزرگسالان

 

آیا پوست شما دچار خارش، سوزش، یا شکستگی می شود؟ مول، بثورات، کندو، و اگزما فقط چند مورد از بیش از 3000 اختلال پوستی است که هر روز بر مردم اثر می گذارد. تغییرات رنگ یا بافت ممکن است از التهاب، عفونت و یا واکنش های آلرژیک در هر جایی از بدن ایجاد شود.

کندو (ارتیکاریا)

کندو، که همچنین به نام رتریکا شناخته می شود، یک بیماری پوستی بسیار آلرژیک است که اغلب به علت آنتی بادی های موجود در جریان خون است که مواد خارجی را تشخیص می دهند. این فوران ناگهان در هر کجای بدن ظاهر می شود به عنوان ضربه های بالاتنه ای بزرگ که در اثر بثورات شدید خارش قرمز قرار دارد. ضایعات زیادی وجود دارد، اما هرکدام فقط برای هشت تا 12 ساعت وجود دارد. همانطور که مسائل قدیمی حل می شود، ممکن است جدیدترها توسعه یابند. در اغلب موارد، التهاب در طی هشت هفته خود به خودی خود را از بین می برد و با آنتی هیستامین های خوراکی برای تسکین علائم درمان می شود.

پسوریازیس

پسوریازیس یک بیماری ژنتیکی مزمن و التهابی است که در آن بیماران دچار عوارض قرمزی مقعدی میشوند که به پلاكها متصل می شوند و معمولا رخ می دهد اما محدود به پوست سر، آرنج و زانو نیستند. پسوریازیس قابل درمان نیست می تواند به خودی خود برود. درمان های مختلفی بسته به شدت و میزان دخالت، که از کرم موضعی و قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش به داروهای خوراکی و داروهای تزریقی متفاوت است، وجود دارد. بیماران مبتلا به پسوریازیس معمولا بیماری های قلبی عروقی و دیابت را توسعه می دهند که ممکن است مربوط به التهاب گسترده سیستم باشد.

اگزما

درماتیت آتوپیک (به نام اگزما) یک بیماری ژنتیکی است که در ابتدای کودکی با خارش مزمن، گریه و درماتیت مزمن ایجاد می شود. این تمایل دارد که به آرامی بازوی مقابل مقابل آرنج و روی پای مقابل زانو قرار گیرد. بسیاری از بیماران نیز دارای آلرژی های استنشاقی مانند آسم و تب یونجه هستند. وضعیت با سن بهبود می یابد. درمان شامل استفاده از نرم کننده ها به پوست مرطوب و استفاده از استروئید موضعی می باشد.

 

Rosacea رزاسا

Rosacea یک بیماری التهابی مزمن چهره است که با قرمزی، رگ های خونی، پاپول، پوسچول و گاهی اوقات با رشد بیش از حد بافت همبندی بینی (rhinophyma) مشخص می شود. این ظاهری شبیه نوجوانان آکنه است اما در بزرگسالان اتفاق می افتد. سوزش صورت مداوم نشانه ای از حساسیت کنترل نشده پوست به برخی از مواد شیمیایی التهابی طبیعی است که به طور طبیعی تولید می شود. درمان روتاساژ شامل داروهای موضعی و خوراکی است.

 

زخم های سرد (تب برفی)

تبخال تبخال ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس است. زخم های سرد اغلب در لبه لب ظاهر می شوند. این ویروس در حالت خاموش در سلول های عصبی نخاعی وجود دارد و بعد از برخی از عوامل محیطی مانند آفتاب سوختگی یا سرماخوردگی، ویروس مجبور است تا بارها و بارها از طریق یک عصب محیطی به یک سایت پوستی سفر کند. فوران خود محدود به حدود هفت تا 10 روز است، به طوری که درمان غیر ضروری است مگر اینکه فوران شدن بیش از حد مکرر باشد.

 

بازگشت به لیست