10 هشدار بهداشتی رایج که نباید نادیده بگیرید


ممکن است بنظر شما اینکه دائما خسته اید اتفاقی باشد. اما ممکن است این مورد و بسیاری از علائم دیگر شما را در معرض مشکلات سلامتی قرار دهد.


10 هشدار بهداشتی رایج که نباید نادیده بگیرید

1. ادرار تیره زرد / نارنجی / قهوه ای رنگ: کلیه های شما ممکن است در خطر باشد.

چه کاری باید بکنید؟ در نظر داشته باشید که ویتامین ها یا برخی داروهای دیگر می توانند باعث افزایش ادرار شما شوند. آب زیادی بخورید و اگر رنگ ادرار بهبود نیافته باشد، آزمایش ادرار انجام دهید. آزمایش نشان می دهد که شما در معرض خطر بیماری کلیوی هستید یا خیر.

2. همیشه خسته هستید: تیروئید شما ممکن است مشکل باشد یا ممکن است کم خونی داشته باشید.

چه کاری باید بکنید؟ اگر پس از خواب کافی و مصرف ویتامین خود هیچ پیشرفتی نداشته باشید، باید به پزشک خود مراجعه کنید تا آزمایش خون برای بررسی مشکلات تیروئید یا آنمی انجام شود.

3. اسکلرا (بخش سفید چشم شما) زرد است: این ممکن است نشانه ای از مشکلات هپاتیت یا کبد باشد.

چه کاری باید بکنید؟ اگر متوجه شدید که چشمهای زرد دارید، حتی اگر نشانه های دیگر را تجربه نکنید، آزمایش های خون برای بررسی عملکرد کبد انجام می شود.

4. سردرد (خفیف یا شدید) یا تاری دید / دو چشم دارید: این می تواند نشانه ای از فشار خون بالا (BP) باشد.

چه کاری باید بکنید؟ شما می توانید BP خود را در هر داروخانه بررسی کنید. اگر فشار خون شما بیش از 140/90 در دو مورد جداگانه باشد، باید یک دکتر را ببینید.

5. پوست شما خشک، بی حس و یا شکسته است: این یکی دیگر از علائم تيروئيد کم کار است. این می تواند نشانه ای از کمبود ویتامین C یا روی باشد. این مورد نیز می تواند ناشی از عدم تعادل هورمونی باشد.

چه کاری باید بکنید؟ سعی کنید حداقل دو تا سه ماه از مکمل های ویتامین C و روی استفاده کنید، اما اگر سابقه ای از مشکلات تیروئید یا هورمون دارید، آزمایش خون در آزمایشگاه انجام شود.

6. لب های شما ترک خورده است: این نیز نشانه ای از کمبود ویتامین C و روی و / یا منیزیم است.

چه کاری باید بکنید؟ حداقل دو تا سه ماه یک مکمل را با ویتامین C، روی و / یا منیزیم مصرف کنید.

7. اغلب احساس گرسنگی و تشنگی می کنید و زیاد به دستشویی می روید: این علائم می تواند نشان دهنده این باشد که شما در معرض خطر ابتلا به دیابت هستید.

چه کاری باید بکنید؟ آیا گلوکز شما آزمایش شده است؟ اگر شما یا یکی از اعضای خانواده یک دستگاه تست گلوکز داشته باشید می توانید در خانه انجام دهید. همچنین می تواند در داروخانه انجام شود. بهتر است این آزمایش را در صبح قبل از غذا انجام دهید. اگر از دو مورد جداگانه بالاتر از 7 باشد، شما باید از دکتر خود برای آزمون تحمل گلوکز درخواست کنید.

8. مدفوع شما بسیار تیره است و به طور غیرمعمول بد بو است: این می تواند نشانه ای از خونریزی در معده یا زخم معده باشد.

اگر مدفوع شما بسیار سبک یا سفید باشد، می تواند از مثانه یا حالب باشد و یا شما می توانید مشکلات کبدی داشته باشید.

چه کاری باید بکنید؟ برای آزمایش ادرار و خون، به دکتر مراجعه کنید.

9.  به طور غیر منتظره کاهش یا افزایش وزن داشته اید:

اگر شما بطور ناگهانی چاق شده اید، ممکن است از کمبود و یا عدم تعادل هورمونی رنج ببرید. اگر وزن شما کم است، می توانید یک تیروئید بیش از حد فعال، سرطان، سل یا دیابت داشته باشید.

چه کاری باید بکنید؟ بهترین روش برای تایید علت افزایش ناگهانی وزن یا کاهش وزن، انجام آزمایش خون در GP شما است.

10. پاهای شما متورم شده اند و ناگهان بی حسی، اضطراب، دلتنگی یا درد در قفسه سینه حس می شود: قلب شما ممکن است در معرض خطر باشد.

چه کاری باید بکنید؟ آزمایشات کلسترول، گلوکز و فشار خون را انجام دهید. اگر نتایج آن نرمال نبود، به دکترتان مراجعه کنید.

 

 

 

بازگشت به لیست