نکاتی برای حفظ سلامتی


اکثر مردم در ذهن خود نکات بهداشتی زیادی را رعایت میکنند، اما باید دقت کرد که آیا استاندارد آن را نیز چک میکنند؟ با رعایت چند نکته کوچک میتوانیم به سلامتی خود تداوم بخشیم.


نکاتی برای حفظ سلامتی

نکاتی برای حفظ سلامتی

1.  صبح اول وقت در هنگام بیداری تمرینات کششی انجام دهید. این کار باعث افزایش گردش خون و سهولت کار دستگاه گوارش شده، و همچنین کمر درد شما را تسکین می دهد.

2. صبحانه را از قلم نیندازید. مطالعات پزشکی نشان می دهند که خوردن یک صبحانه مناسب، بخصوص اگر قصد کاهش وزن دارید، اهمیت زیادی دارد. کسانی که صبحانه میل نمی کنند، در معرض افزایش وزن هستند. یک صبحانه متعادل شامل میوه های تازه، یا آبمیوه، غلات با فیبر بالا، شیر کم چرب، یا تخم مرغ آب پز همراه با تست گندم یا جو است.

3. شستشوی صحیح. بسیاری از مردم نمی دانند چگونه مسواک بزنند، مسواک زدن غیراصولی بصورت غیر مستقیم می تواند باعث ایجاد آسیب های زیادی به دندان ها و لثه شود. اکثر مردم زمان کافی را به مسواک زدن اختصاص نمی دهند، از نخ دندان استفاده نمی کنند و بطور منظم به دندانپزشک مراجعه نمی کنند. باید مسواک خود را مثل یک مداد در دست بگیرید و تمام زوایای دندان هایتان، اتصال دندان و لثه، زبان و سقف دهان را حداقل 2 دقیقه برس بزنید. همچنین مسواک خود را حداکثر هر دو ماه یک بار تجدید کنید.

4. انجام ورزش های ذهنی برای حفظ سلامتی شما: به ذهن خود با تجربه هیجانات انرژی دهید. محققان امریکایی اصطلاح عصب شناسی (neurobics) را برای کارهایی که مسیرهای بیوشیمیایی مغز را فعال می کند 

بازگشت به لیست