حقایقی در مورد دیابت و رژیم غذایی


باورهای اشتباه و حقایقی در مورد دیابت و رژیم های غذایی خاص مرتبط با آن وجود دارد که عدم اطلاع از آن ها باعث آسیب بیشتر و تداوم بیماری می شود. در زیر به چند مورد اشاره شده است:


حقایقی در مورد دیابت و رژیم غذایی

حقایقی در مورد دیابت و رژیم غذایی

حقیقت 1: باور غلط اینکه به هیچ قیمتی نباید شکر بخورید. تمام قندی که مصرف میکنید قابل تشخیص نیست، همچنین خوراکی هایی مثل دسرها، آبمیوه های کارخانه ای و... دارای قند پنهانی هستند  می توانید مصرف آن ها را به حداقل برسانید اما با یک برنامه غذایی حساب شده مجبور به حذف آن ها نیستید.

حقیقت 2: مجبور نیستید مصرف کربوهیدرات را قطع کنید. نوع کربوهیدراتی که مصرف میکنید و میزان مصرف آن مهم است. بیشتر روی کربوهیدرات غلات و حبوبات تمرکز کنید تا کربوهیدرات های نشاسته دار، زیرا فیبر بالایی دارند و با هضم طولانی مدت سطح قند خون را بالا نگه میدارند.

حقیقت 3: غذاهای گران قیمت مخصوص بیماران دیابتی هیچ فایده ای ندارند. چه شما بیمار باشید چه نباشید معیارهای رژیم سالم یکسان است. پس بدنبال رژیم عجیب و غریبی نباشید.

حقیقت 4: اعتقاد به رژیم غذایی سرشار از پروتئین صحیح نیست. مطالعات نشان داده که استفاده بیش از حد پروتئین، بخصوص پروتئین حیوانی، در واقع باعث ایجاد مقاومت به انسولین میشود، که عامل اصلی دیابت است. یک رژیم غذایی سالم حاوی پروتئین، کربوهیدرات و چربی هاست. بدن ما برای عملکرد صحیح به هر سه این ها نیاز دارد. نکته کلیدی یک رژیم متعادل است.

بازگشت به لیست