بیماری های قلبی


بیماری های قلبی به انواع مختلفی از شرایط اشاره می کند که می تواند عملکرد قلب را تحت تاثیر قرار دهد، داشتن اطلاع از علائم این بیماری باعث می شود که در صورت بروز آن ها فورا به پزشک مراجعه نموده و از پیشرفت آن جلوگیری کنید.


بیماری های قلبی

بیماری های قلبی

به انواع مختلفی از شرایط اشاره می کند که می تواند عملکرد قلب را تحت تاثیر قرار دهد. این موارد عبارتند از:

عروق کرونر ( آترواسکلروتیک)

بیماری که بر روی شریان های قلب تاثیر می گذارد. شریان های عروق کرونری خون را به عضله قلب می رساند و بیماری عروق کرونری زمانی به وجود می آید که یک سرخ رگ تاجی توسط یک لخته خون مسدود شده، و خونرسانی به قسمتی از قلب انجام نشود و ممکن است به سکته قلبی و مرگ بیانجامد.

بیماری دریچه قلب

که بر روی نحوه عملکرد دریچه ها برای تنظیم جریان خون در داخل و خارج قلب تاثیر می گذارد.این بیماری به دو شکل بوز می کند یا دریچه تنگ می شود و جلوی جریان طبیعی خون را می گیرد، یا گشاد می شود که باعث برگشت خون به درون قلب می شود. علائم این بیماری احساس صدای غیر معمول ضربان قلب به نام سوفل قلبی، خستگی عمومی و ناتوانی بدن است. 90% دریچه ها قابل ترمیم شناسایی شده اند.

کاردیومیوپاتی

 که بر روی چگونگی فشردگی عضله قلب تاثیر می گذارد. انواع مختلفی دارد مثل دیلاته، هیپرتروفیک، کاردیومیوپاتی محدود کننده. علائم این بیماری تورم پاها،درد قفسه سینه، سبکی سر و غش، خستگی و... است و در صورت عدم درمان به موقع این عوارض وخیم تر خواهد شد.

اختلالات ریتم قلب (آریتمی)

که بر شرایط هدایت الکتریکی تاثیر می گذارد. دو نوع آریتمی وجود دارد: تاکی کاردی زمانی ایجاد می شود که ضربان قلب بسیار تند است و برادی کاردی زمانی اتفاق می افتد که ضربان قلب آهسته است. علائم آن سبکی سر یا سرگیجه است.

عفونت های قلب یا اندوکاریت

که مشکلات ساختاری قلب است که قبل از تولد در جنین ایجاد شده است. علائم آن کاهش وزن، دردهای مبهم، تب بالا، تورم پا و... میباشد. ممکن است لخته های خونی تشکیل شوند که به مغز، کلیه ها، یا احشای شکمی بروند، و باعث بروز عفونت، آبسه، یا سکته مغزی شوند. برای درمان این بیماری از جراحی برای تعویض دریچه عفونی استفاده می کنند. 

بازگشت به لیست