استانداردهای ساعت خواب


در زمانی که خواب هستید بدن شما فقط استراحت نمیکند بلکه طیف گسترده ای از فعل و انفعالات ضروری بدن در زمان خوابیدن اتفاق می افتد و اگر شما نسبت به زمان خواب خود بی توجهی کنید قطعا لطمه بزرگی به جسم و روح خود میزنید.


استانداردهای ساعت خواب

بازه های مناسب خواب

بنیاد ملی خواب (NSF) همراه با یک کمیته متخصص در زمینه های مختلف، پیشنهادات جدید خود را برای مدت زمان مناسب خواب منتشر کرد. این گزارش بیشتر دامنه های مناسب خواب را برای اکثر گروه های سنی توصیه می کند. نتایج به دست آمده در بهداشت خواب در مجله بنیاد خواب ملی منتشر شده است. بنیاد ملی خواب، متخصصان خواب، آناتومی و فیزیولوژی، و همچنین کودکان، عصب شناسی، ژئولوژی و جراحی زنان را برای رسیدن به توافق از وسیع ترین رشته های علمی، تشکیل داد. این پنل محدوده خواب توصیه شده را برای شش کودک و نوجوانان  در رده های سنی مختلف آزمایش نموده و تجدید نظری در نتایج قبلی بوجود آورده است. خلاصه ای از توصیه های جدید شامل:

  • نوزادان (0-3 ماه): محدوده خواب هر روز تا 14-17 ساعت (قبل از آن 12-18 سالگی)
  • نوزادان (4-11 ماه): محدوده خواب دو ساعت تا 12-15 ساعت (15-15 روز قبل)
  • کودکان نوپا (1-2 سال): محدوده خواب یک ساعت تا 11-14 ساعت افزایش یافته است (قبل از آن 12-14 سال)
  • کودک پیش دبستانی (3-5): محدوده خواب یک ساعت تا 10-13 ساعت افزایش یافته است (قبلا 11 تا 13)
  • کودکان سن مدرسه (13-13): محدوده خواب یک ساعت تا 9-11 ساعت افزایش یافت (قبلا 10-11 سال)
  • نوجوانان (14-17): محدوده خواب یک ساعت تا 8-10 ساعت افزایش یافته است (قبلا 5/58 گرم بود)
  • بزرگسالان جوان (18-25 سال): محدوده خواب 7-9 ساعت (رده سنی جدید)
  • بزرگسالان (26-64 سالگی): محدوده خواب تغییری نداشته و 7-9 ساعت باقی می ماند.
  • بزرگسالان سالمند (65+ ساله): محدوده خواب 7-8 ساعت (رده سنی جدید)

محرومیت از خواب برای حتی یک یا دو شب به شدت بر نیاز شما به خواب تاثیر می گذارد. برخلاف بسیاری از چیزها در زندگی، زمان خواب چیزی نیست که به طور مرتب تغییر کند. شما نمی توانید به مقدار کمتری از نیاز خود بخوابید، فقط به این دلیل که مشغله کاری بیشتری دارید. اگر به بیداری های شبانه عادت دارید حداقل میتونید زمانی از روز را به خواب نیم الی یک ساعته بپردازید.
 از کجا بدانید که خواب و استراحت شما کافی بوده است؟

اگر زمان خواب و بیداری شما طبق استاندارد باشد پس از بیدار شدن احساس کسالت و خستگی نخواهید داشت، به راحتی از خواب بیدار می شوید، مشکلی در تمرکز و یادگیری نخواهید داشت، هنگامی در جایی منتظر هستید یا در اماکن عمومی و وسایل نقلیه چرت نمی زنید. همچنین کمبود خواب باعث میشود که احساس درد یا ناراحتی در چشمان خود داشته باشید یا احساس سردرد کنید. تنظیم زمان خواب شما باعث می شود که در طول روز سرحال تر باشید و امور روزمره خود را صحیح تر انجام دهید.

 

 

بازگشت به لیست