تقویت ذهن و حافظه


ارتباط غذایی که می خورید با عملکرد مغزتان چگونه است؟ در حالی که ما همیشه متوجه شدیم که آنچه که ما می خوریم بدن ما را تحت تاثیر قرار می دهد اما اهمیت کافی به این موضوع نمیدهیم ، دانشمندان نیز بیشتر و بیشتر یاد می گیرند که آنچه که می خوریم موجب تاثیرات جدی روی مغز می شود. بله، مواد مغذی مهم هستند (مخصوصا برای سلول های خاکستری مغز ما).


تقویت ذهن و حافظه

 

حافظه قوی نیاز به سلامت و سرزندگی مغز شما دارد. این که آیا شما یک دانش آموز هستید که برای امتحانات نهایی مطالعه می کنید، یا یک شخص حرفه ای که علاقه مند به انجام هر کاری که باشید باید حافظه خود را هشیار نگه دارید. یا برای حفظ و تقویت سلول های خاکستری ذهن خود کوشا باشید. کارهای زیادی است که برای تقویت حافظه و عملکرد ذهنی خود می توانید انجام دهید.

تحقیقات نشان می دهد که رژیم های غذایی حاوی چربی اشباع شده (از منابع مانند گوشت قرمز، سر شیر، کره، پنیر، و بستنی) خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهند و باعث کاهش تمرکز و حافظه می شوند. خوردن میوه و سبزیجات بیشتری. تولید با آنتی اکسیدان ها، مواد تشکیل دهنده ای است که سلول های مغز شما را از آسیب محافظت می کند.

توانایی مغز برای تغییر شکل خود، درست زمانی که به یادگیری و حافظه می رسد، باور نکردنی می شود. شما می توانید قدرت طبیعی نوروپلاستی را برای افزایش توانایی های شناختی خود افزایش دهید، توانایی خود را برای یادگیری اطلاعات جدید افزایش داده و حافظه خود را در هر سنی بهبود دهید.

در اینجا 8 دستورالعمل برای تقویت حافظه شما آمده است.

  • ذهن خود را تمرین دهید
  • تمرینات بدنی را فراموش نکنید
  • برای خواب خود زمان مناسبی را تنظیم کنید
  • زمانی را برای تفریح و وقت گذرانی با دوستانتان اختصاص دهید
  • استرس خود را کنترل کنید
  • یک رژیم غذایی تقویت کننده مغز را در لیست خوراکی های روزمره تان قرار دهید
  • مشکلات بهداشتی خود را شناسایی و با مشورت پزشک خود درمان کنید
  • مراحل عملی را برای پشتیبانی از یادگیری و حافظه انجام دهید

ارتباط تغذیه و سلامت ذهن

مواد غذایی غنی از پلی فنل ها که در واقع باعث افزایش جریان خون مغز می شود.غذاهای حاوی آنتی اکسیدان های مغذی همراه با ویتامین K، فولات و لوتئین. مغزهای چرب مانند بادام دارای سطح بالای اسیدهای چرب امگا 3 و سایر مغزها نیز حاوی ویتامین E هستند.

 

 

 

بازگشت به لیست