پیشگیری از سرطان (مقاله اول)


آیا در مورد سلامتی خود و احتمال ابتلا به سرطان در آینده نگران هستید؟ باید بدانید که با تغییرات کوچکی در رژِیم غذایی خود و انجام یکسری آزمایشات روتین میتوانید این نگرانی را برای همیشه از بین ببرید.


پیشگیری از سرطان (مقاله اول)

 

توصیه هایی برای پیشگیری از سرطان

احتمالا شما گزارشات متناقضی در مورد پیشگیری از سرطان را خوانده اید. گاهی اوقات نکات خاصی برای پیشگیری از سرطان توصیه می شود خودداری شود. اما در یک مطالعه یا گزارش خبری در دیگری مورد توصیه قرار گیرد.

در بسیاری از موارد، آنچه در مورد پیشگیری از سرطان شناخته شده است هنوز در حال استنتاج است. با این حال، به خوبی پذیرفته شده است که احتمال رشد سرطان در افراد تحت تأثیر انتخاب های شیوه زندگی آن ها قرار می گیرد.

پیشنهاد ما این است که هشدارهای ذکر شده را جدی بگیرید.

1. از تنباکو استفاده نکنید

با استفاده از هر نوع توتون و تنباکو، شما در دوره ی برخورد با سرطان قرار می گیرید. سیگار کشیدن به انواع مختلف سرطان مرتبط است - از جمله سرطان ریه، دهان، گلو، حنجره، پانکراس، مثانه، گردن رحم و کلیه. تنباکو جویدن با سرطان حفره دهان و پانکراس ارتباط دارد. حتی اگر شما از تنباکو استفاده نکنید، قرار گرفتن در معرض دود تولید شده توسط افراد دیگر ممکن است خطر ابتلا به سرطان ریه را افزایش دهد.

اجتناب از تنباکو - یا تصمیم به متوقف کردن استفاده از آن - یکی از مهمترین تصمیمات بهداشتی است که می توانید انجام دهید و بخش مهمی از پیشگیری از سرطان است. اگر به کمک به ترک سیگار نیاز دارید، از پزشک خود درمورد مصرف سیگار و سایر استراتژی های مربوط به ترک آن کمک بخواهید.

2. رژیم غذایی سالمی داشته باشید.

گرچه صرفا داشتن انتخاب های سالم در فروشگاه مواد غذایی و در هنگام صرف غذا نمی تواند پیشگیری از سرطان را تضمین کند، اما ممکن است به کاهش خطر سرطان کمک کند. این دستورالعمل را در نظر بگیرید:

  • مقدار زیادی میوه و سبزیجات مصرف کنید.

رژیم غذایی خود را بر روی میوه ها، سبزیجات و سایر مواد غذایی از منابع گیاهی مانند غلات و لوبیا متمرکز کنید.

  • از اضافه وزن اجتناب کنید.

با انتخاب مواد غذایی کم کالری و سبک، از جمله قندهای تصفیه شده و چربی از منابع حیوانی، وزن خود را کنترل کنید.

  • مصرف گوشت های فراوری شده مانند انواع سوسیس و کالباس را فراموش کنید.

طبق گزارش آژانس بین المللی تحقیقات سرطان، مصرف مقدار زیاد گوشت فراوری شده بطور قابل توجهی احتمال ابتلا به سرطان را بالا میبرد.

 

بازگشت به لیست