پزشک آنلاین


اگر بدنبال یک راه ساده تر، بدون اتلاف وقت و تضعیف اعصاب برای دسترسی به پزشک معالج خود هستید خدمات درمانی اینترنتی میتواند یک پیشنهاد خوب باشد.


پزشک آنلاین

مزایای خدمات پزشکی آنلاین

این روز ها با توجه به ترافیک و شرایط پرجمعیت کلان شهرها مراجعه به پزشک مورد نظر می تواند کار بسیار مشکلی باشد. همچنین مسئله دیگری که برای شاغلان وجود دارد گرفتن زمان هایی جهت مرخصی و خروج از دفتر کار است که باز هم این زمان مورد نظر برای رسیدن به مطب پزشک را نمیتوان دقیق تخمین زد و مشکلاتی از این جهت نیز هم برای مراجعه کننده هم برای کادر درمانی بوجود خواهد آورد زیرا نظم و زمانبندی آن ها نیز از بین می رود. آیا تا کنون به این فکر کرده اید که اگر از طریق اینترنت بتوانید درخواست پزشک مورد نظر را بدهید و هزینه ویزیت را پرداخت کنید چقدر از لحاظ زمان و انرژی صرفه جویی خواهید کرد و همچنین هزینه های گزاف برای مسیرهای طولانی و پر ترافیک نمی پردازید و مهم تر از همه اینکه آرامش روان خواهید داشت.

ضرورت ارائه خدمات درمانی آنلاین چیست؟

در دهه 2000 بسیاری از مردم بدنبال منابع اطلاعاتی و ارتباطی در مورد خدمات سلامتی، بهداشتی و درمانی رفتند. با گسترش شبکه های اجتماعی و افزایش اشتراک گذاری اطلاعات عمومی توسط مردم این ایده به ذهن مردم خطور کرد که بدنبال مشاوره های آنلاین پزشکی یا نظرخواهی که افرادیکه مشکلات مشابه آن ها را دارند، باشند. این فناوری مزایای زیادی برای پزشک و بیمار دارد همچنین سهولت دسترسی خدمات غیرقابل انکار است.

پیشینه استفاده از خدمات پزشکی آنلاین

طبق تحقیقات انجام شده در اروپا از هر ده نفر یک نفر از خدمات درمانی آنلاین استفاده می کند و یک سوم افراد برای استفاده از خدمات مشاوره ای پزشکی اقدام می کنند.

داروخانه اینترنتی

در آلمان حدود 7 میلیون نفر از افراد بصورت پستی از داروخانه ها خرید میکنند و فروش پستی داروخانه ها حدود 8 تا 10 درصد کل فرش دارویی است. در سال 2008 انجمن سلطنتی جامعه دارویی انگلیس گزارش داد که تقریبا دو میلیون نفر بطور مداوم دارو های خود را بصورت آنلاین خریداری میکنند که هر دو گروه این افراد که خریداران پستی و چه خریداران آنلاین یا نسخه خود را از پزشکانی که بصورت آنلاین خدمات میدهند دریافت کرده اند و یا دارو های بدون نیاز به نسخه را از وبسایت های تخصصی این فرآیند دریافت کرده اند. بر اساس آمار های دریافتی 15% از بزرگسالان بریتانیایی داروها و نسخه های خود را از طریق فرآیند های اینتذنتی دریافت می کنند.

 

بازگشت به لیست