خدمات درمانی آنلاین


خدمات درمانی اینترنتی انواع مختلفی دارد و افراد با توجه به نوع مشکل یا بیماری خود و درجات شدت آن باید بدانند که چه نوع خدماتی برای آن ها مناسبتر است. در این مطلب شما را با انواع خدمات درمانی آنلاین آشنا خواهیم کرد.


خدمات درمانی آنلاین

آیا پزشکی آنلاین آسیب هایی نیز دارد؟

منتقدان سنتی  پزشکان آنلاین معتقدند که یک دکتر آنلاین نمیتواند از طریق ایمیل یا تماس ویدیویی، معاینات و تشخیص مناسب را ارائه دهد. آنها اظهار می دارند که این گونه مشاوره ها همیشه خطرناک خواهند بود، زیرا احتمال دارد که بیماری جدی درست تحت درمان قرار نگیرد و شرایط بیمار وخیم تر شود. همچنین نگرانی هایی وجود دارد که از عدم نزدیکی به درمان پزشکان حاذق توسط پزشکان کم تجربه منجر می شود.یا بیماران با استفاده از اطلاعات غلط یا غیر مستند برای تهیه داروهای خطرناک اقدام می کنند.

بحث جدی منتقدان به این نتیجه رسیده است که ایجاد ارتباط پزشک با بیمار چه از طریق تلفن چه از طریق چت یا ایمیل ناقص بوده و وضعیت واقعی بیمار غیر قابل معاینه و تشخیص صحیح است بنابراین حضور فیزیکی بیمار و پزشک در کنار هم برای تشخیص صحیح ضروری است.

مشاوره آنلاین پزشکی برای بیمارانی که سابقا به پزشک مراجعه کرده اند و صرفا برای کم و زیاد کردن دوز مصرف دارو یا تغییر آنها میخواهند با پزشک مقالات کنند مناسب و کم هزینه و به صرفه تر است.

سلامت الکترونیکی

سلامت الکترونیکی یک عمل بهداشتی نسبتا جدید است که توسط فرایندهای الکترونیکی و ارتباطات پشتیبانی می شود. استفاده از این تکنولوژی از سال 1999 در امریکا آغاز شده است. این اصطلاح شامل طیف وسیعی از خدمات است شامل: دسترسی به امکانات تجویز، ارائه اطلاعات الکترونیکی پروتکل ها، تله مدیسین، مدیریت دانش بهداشت، تیم های مراقبت های بهداشتی مجازی، سیستم های اطلاع رسانی سلامت، برنامه ریزی ملاقات بیمارها، مدیریت داده های بیمار،ردیابی اپیدمیولوژیک، سیستم حمایت از تصمیم گیری های بالینی،ارائه اطلاعات بهداشتی بیماران به پزشکان .

خدمات آنلاین پزشکی در ایران

در چند شاخه اصلی انجام میشود:

1- شما میتوانید بصورت آنلاین و از طریق وبسایت اقدام به تعیین وقت ویزیت خود کنید.

2- خدمات مشاوره آنلاین پزشکی

شما میتوانید از این طریق مشکلات مربوط به سلامتی یا بیماری خود را با پزشکان فعال در این زمینه مطرح کنید.

3- وب سایت هایی هستند که فقط اطلاعات و مقالات روز دنیا را بصورت ترجمه شده در اختیار شما قرار میدهند و شما با جستجو در اینترنت میتوانید مشکل خود و راه حل برطرف کردن آن را پیدا کنید. البته این روش بیشتر در مورد مشکلات کوچکتر مثل سر درد یا دل درد مفید خواهد بود.

4- پزشک تلفنی

که بصورت تلفنی به سوالات بیماران پاسخ میدهند و از طریق وبسایت آنها میتوان شماره پزشکان مرتبط را یافت.

5-اپلیکیشن های درمانی و سلامتی

که تعداد بسیار کمی از آن ها هم اکنون فعال هستند و با درخواست شما بصورت اینترنتی پزشک را به درب منزل شما می فرستند.

بازگشت به لیست