خدمات پرستاری در منزل


انجام خدمات درمانی و پرستاری در منزل باعث جلوگیری از ایجاد بیماری های عفونی، اتلاف وقت در مسیرهای طولانی، و مشکلات شایع دیگری که از طریق محیط های درمانگاهی عمومی ممکن است به بیمار منتقل شود، خواهد شد.


خدمات پرستاری در منزل

مزایای خدمات پرستاری در منزل

1- واکسیناسیون

 اگر بیمار در خانه واکسینه شود از بیماری های عفونی در امان خواهد ماند. واکسن های بهبود دهنده برای تیفوئید، پنومونی، H1N1، هپاتیت و بیماری های مشابه بسیار بهتر است که توسط پرستاران واجد شرایط در منزل انجام گیرد.

2- مراقبت از زخم ها

آیا می دانستید که روند بهبودی زخم ها بسته به نوع زخم متفاوت است؟ زخم های باقیمانده پس از جراحی، زخم های عفونی شده  و سایر جراحات نیاز به پرستاران مجربی دارد که بتوانند بدون خطر عفونی شدن زخم ها را پانسمان کنند.

3- مراقبت پس از جراحی

مراقبت پس از جراحی حائز اهمیت بسیار زیادی است و شامل موارد مهمی از جمله مدیریت درد و برنامه تغذیه ای تا مدیریت تنفس و مدیریت میزان مایعات بدن بیمار است. یکی دیگر از عواملی که ضرورت حضور پرستار در کنار بیماران جراحی شده را افزایش می دهد، این مسئله است که بیمار تا مدتی بعلت مصرف داروهای بیهوشی یا کم خونی حالت گیجی دارد و قادر به انجام فعالیت های روزمره خود به شکل سابق نیست.

4- کنترل اکسیژن

تجویز اکسیژن در هر دو حالت حاد و مزمن مانند آسیب روحی، خونریزی، شوک، تنگی نفس، بیماری ریه و غیره مورد نیاز است برای اینکار از انواع ماسک و سوند بینی یا چادر اکسیژن استفاده میکنند که کلیه ی روش ها نیازمند آگاهی دقیق و تنظیم غلظت اکسیژن متناسب با مشکل بیمار است.

5- مراقبت های کانتر ادراری

قرار دادن کانتر ادراری، جلوگیری از انسداد کانتر، برداشتن کانتر و یا شستشوی مثانه همگی نیاز به مهارتهای کاربردی دارد که انجام آن در منزل هم برای بیمار و هم برای پرستار سهولت بیشتری خواهد داشت.

6-  تزریقات در منزل

تزریقات غیر ایمن خطرات زیادی به همراه خواهد داشت. ویروس های خطرناکی مانند هپاتیت B و C و HIV ممکن است در اثر تزریقات غیر اصولی منتقل شود. انجام تزریقات توسط پرستار مجرب در منزل میتواند بیمار را از خطرات زیادی حفظ کند.

7- مراقبت های ایمونوتراپی در منزل

در این نوع درمان بیماران تحت مراقبت های ویژه قرار گرفته و پرستاران بطور دوره ای خدمات تزریق را به آنها ارائه میکنند. این تزریقات برای تقویت سیستم ایمنی بیماران انجام میشود. معمولا این نوع درمان حدود یکسال زمان میبرد و انجام این نوع تزریقات در منزل با توجه به دفعات زیاد آن به صرفه تر است.

 

بازگشت به لیست