مقالات


تبخال چگونه بوجود می آید؟

تبخال چگونه بوجود می آید؟

هرپس عفونتی ناشی از HSV ویروس هرپس سیمپلکس است. این ویروس بر ناحیه تناسلی خارجی، ناحیه مقعد، سطوح مخاطی و پوست در سایر قسمتهای بدن تاثیر می گذارد.

ادامه مطلب

سرطان رحم و علائم آن

سرطان رحم و علائم آن

سرطان اندومتر یا سرطان رحم نوعی از سرطان است که از دیواره رحم ایجاد می شود. سرطان آندومتر در لایه ای از سلول ها ایجاد می شود که لنز (اندومتریوم) رحم را تشکیل می دهد. انواع دیگر سرطان در رحم، شامل سارکوم رحمی می شود، اما بسیار کمتر از سرطان آندومتر است.

ادامه مطلب

ضربان ساز قلب

ضربان ساز قلب

یک دستگاه ضربان ساز یک دستگاه کوچک با باتری است. این دستگاه حسگر دارد که زمانی که ضربان قلب شما بی نظم و یا خیلی آهسته است را تشخیص می دهد. این یک سیگنال به قلب شما می فرستد که سرعت ضربان قلب شما را به حالت استاندارد برگرداند.

ادامه مطلب

سنگ کلیه

سنگ کلیه

سنگ کلیه یک ماده معدنی سخت و کریستالی است که در کلیه یا دستگاه ادراری تشکیل شده است. سنگ کلیه یک علت شایع خون در ادرار (هماچوری) و اغلب درد شدید در شکم، پانک یا کشاله ران می باشد. سنگ کلیه بعضی اوقات نامیده می شود.

ادامه مطلب

الکتروتراپی

الکتروتراپی

الکتروتراپی در واقع استفاده از جریان های الکتریکی در بدن بیمار برای تحریک اعصاب و عضلات است، و عمتا در درمان انواع مختلف معلولیت استفاده میشود. پس از معاینه بیمار و ارزیابی شرایط ممکن است الکتروتراپی همراه با فیزیوتراپی یا با دریافت برنامه ورزشی مناسب با وضعیت بیمار تجویز شود.

ادامه مطلب

بیماری AS

بیماری AS

این بیماری نوعی بیماری روماتیسمی رو به پیشرفت و دردناک است وبا درگیر کردن ستون فقرات می تواند سایر رباط ها و مفاصل را نیز مورد آسیب قرار دهد. در برخی موارد بیماری AS اندام های دیگری مثل قلب، روده، چشم، ریه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

ادامه مطلب